Foruden Jerry Hall er det prominente navne som Kate Moss, Natalia Semanova, Mariacarla Boscono og Linda Evangelista, der har lagt ansigt og ikke mindst krop til Opiums kontroversielle kampagner gennem tiden.
Mest berømt er nok kampagnen fra 2000 med model og forfatter Sophie Dahl, der med sit udtryk og sin frodige figur, blev opfattet så provokerende, at kampagnen blev fjernet fra de engelske billboards.
Og nu er det så topmodellen Karen Elson, der skal føre Opium ind i en ny epoke. Den legendariske duft har fået en moderne overhaling og skal nu indskrives i en historie og et setup, der passer til 2010. ‘Vi ønsker at indskrive Opium-myten i nutidens historie, uden at miste respekten til dens rødder’ lyder det fra YSLs nye succesfulde designer Stefano Pilati, hvis tøj bliver revet af hylderne af stærke, trendsættende kvinder som blandt andre Catherine Deneuve, Betty Catroux, Tilda Swinton og Kate Moss.
Opiums opdatering er et samarbejde mellem netop Pilati og det berømte kreative bureau Baron and Baron, der står bag blandt andet Calvin Kleins kampagner, og tæller, foruden kampagnen, en relancering af den legendariske flakon. Den kan du vinde, hvis du klikker ind igen senere.
Ingen Kommentarer