Jeg kan huske min allerførste øjenskygge. Den var fra Chanel, som dengang kun kunne fås hos Birger Christensen. Der var fire farver i – i små runde kupler. En hvid, en guld, en rosa og en lilla. Det var i 1980’erne og der var det comme il faut at bruge alle farverne på én gang og helt op til øjenbrynet. Jeg har den stadig liggende et sted i gemmerne som et lille minde.
Siden har mit forbrug af øjenskygge ikke været det største. Jeg har til enhver tid prioriteret hudpleje over makeup, og når det kom til makeup, har det været af den meget naturlige slags. Lakker, mascara, bryn, blush, concealer og læber har været min faste rutine de sidste mange år, og de seneste af dem, har highlighter sneget sig ind som en daglig og vigtig del også.
Måske handler det om, at vi har fået det fineste makeupmærke på hylderne over sommeren, men jeg har pludselig fået en ubændig lyst til at gøre mig ekstra umage. Med lidt eyeliner her og lidt mere rødt på læberne dér. Med pensler til at lægge det. Og med … ja, du gættede rigtigt, øjenskygge, der er tilbage i fuldt flor. Både hos alle mærkerne, der lancerer alt fra monoskygger til større paletter, og i kampagner og på forsider. Tag blot seneste nummer af Eurowoman.
Vi har også nye øjenskygger på hylderne hos os, og som altid taler vi smukke, let cremede konsistenser, som er lette at lægge og giver det fineste look uanset om du vælger en enkelt farve eller flere ad gangen.
Ingen Kommentarer