Der var engang, hvor parfume var en eksklusiv luksus forbeholdt de royale og velbeslåede. I dag er parfume en dagligvare, der sælges overalt, fra supermarkeder til stormagasiner, og ofte marketingdrevet. Vi køber lige så ofte for flakonen og kampagnen som for duften, og måske er det derfor, at mange af os har så mange parfumer stående, som alligevel ikke helt var os (i min skønhedsbog giver jeg et tip om at blande nogle af disse parfumer til din helt egen duft, så det kan du prøve, hvis du er en af dem, der har mange stående).
En ny generation af personlige nicheparfumehuse dukker derfor op i disse år, og de fokuserer på selve duftessensen og parfumekunsten. De tæller blandt andre Frédéric Malle, Byredo, Serge Lutens, Ineke, Honoré des Près, Le Labo, Francis Kurkdjian og selvfølgelig biehl.parfumkunstwerke, som inspirerede mig til disse indlæg om parfume.
Ingen Kommentarer
Manden bag molekylerne « I Love Beauty – Charlotte Torpegaard – Blog
4. november 2011 kl. 18:33[…] Molecules tæller blandt andet Biehl.Parfumkunstwerke gs01 og gs02 (læs mere her og her). Ham skal jeg drikke en kop kaffe med næste fredag, hvor jeg regner med, at han […]