Jeg er ret vild med Arianna Huffington – ja, det er hende, der står bag Huffingtonpost, som hurtigt er gået hen og blevet ‘the go to’ medie og Arianna selv er blevet nærmest en businessguru på sit felt. Da hun udgav sin første bog, forventede alle, at den ville handle om forretningsstrategier og vejen til succes, og det gjorde den også. Blot med en lidt anden agenda end de fleste havde regnet med. Arianna er nemlig stor fan af søvn og tilskriver en stor del af en succesfuld business til netop det. I bogen fortæller hun en historie om et møde med en forretningsmand, der sad og pralede med, at han kun havde sovet i få timer, fordi han var så travl. Hvorefter hun tørt sagde, at mødet nok havde været en del mere inspirerende, hvis han havde fået sine gode timers søvn. Hun går endda så langt som til at sige, at ‘office nap rooms’, altså små soverum, vil blive lige så almindelige i virksomheder som mødelokaler. Hun er ikke den eneste, der har stor fokus på søvn i øjeblikket. Også skønhedsbranchen frister med masser af nye produkter, du skal sove med, fra sleeping masks og natserum til nat-peelings, som er det sidste nye.
4 Kommentarer
Helle Skovdal
6. april 2016 kl. 22:50Jeg er også søvn-fan. Går under kælenavnet Sovetrold og er netop nu kravlet ned med den skønne sleep maske fra din æske
Charlotte Torpegaard
7. april 2016 kl. 12:44Jeg elsker også at sove, Helle, og døjer vildt de dage, jeg ikke får nok søvn (som i denne uge …;). Dejligt du synes om sleep-masken.
Mange hilsner, Charlotte
HeLene
8. april 2016 kl. 18:26Dejligt billede!
Charlotte Torpegaard
9. april 2016 kl. 20:13Ja, jeg forestiller mig også, at jeg ville sove som en drøm i det scenarie, HeLene;)