Vil du gerne have din parfume helt for dig selv? Så er chancen der nu, og den er ret enestående. For Belle d’Opium, som du kan læse om nedenfor, kommer først på hylderne den 23. februar, men jeg har helt eksklusivt fået lov at udlodde hele 5 styk af den smukke parfume, mere en måned før den rammer landet. Hver duft har en værdi af 435 kr. og alt, du skal gøre, for at være med i konkurrencen, er, at dele med os nedenfor i kommentarerne, hvad der får dig til at købe en parfume (emballagen, duften, historien, genkendelsen, gode minder eller noget helt sjette), senest på søndag den 16. januar. Så finder vi de fem heldige og absolut eksklusive vindere blandt alle jeres altid gode kommentarer.
122 Kommentarer
Jannie
12. januar 2011 kl. 08:41Når jeg køber en ny parfume er det oftest emballagen der tiltaler mig og derefter duften der afgør om jeg køber den.
Køber jeg en duft jeg tidligere har ejet er det helt klart ud fra minderne der vælder frem når jeg dufter til parfumen.
Mette
12. januar 2011 kl. 08:48Det som gør at jeg køber en parfume er når duften giver mig minder om en god oplevelse, fx. sommer i miami, duften at grønne frodige rismarker på Bali o.lign.
Så når jeg bruger parfumen så får jeg alle de dejlige minder om gode oplevelser tilbage.
Carina
12. januar 2011 kl. 10:15Jeg køber aldrig en parfume jeg har haft før, jeg dufter til nye parfumer og ved at de vil give nye glæder. Og så kigger jeg efter fine flasker med fint pynt, det giver en ekstra glæde at spraye det på hver morgen.
Solveij
12. januar 2011 kl. 10:17Jeg går helt klart efter duften
og ikke emballagen.
Lona
12. januar 2011 kl. 10:27jeg køber efter duft … jeg venter på hvad “duften” siger og gør ved mig …. smagsløg ændre sig hele tiden og det samme gør stemninger…. så man kan vel sige jeg køber duft efter humør
Karen B.
12. januar 2011 kl. 10:36Kære Charlotte,
I’m a sucker for limited edition parfumer – dufte, som ikke kan fås i DK eller er meget svære at få fat på.
Jeg har gennem tiderne betalt vanvittige summer på eBay for at få fat i en duft, der bare ikke kunne fås i DK, og jeg var høj i månedsvis, da jeg i NY købte Balenciaga Paris-duft og gik rundt i ½ år og følte mig SÅ eksklusiv, fordi den endnu ikke kunne købes herhjemme:o)
På samme NY-tur var jeg en af de første, der i Bergdorf Goodman købte Tom Fords vidunderlige læbestifter – men det er jo en helt anden historie:)
Så det ville være fantastisk, at være blandt den lille skare, der før alle andre kan dufte af Belle d’Opium:o)
Camilla Kaae Dollerup
12. januar 2011 kl. 10:53Jeg elsker parfumer og tager en duft på, alt efter hvad humør jeg er i, men jeg går aldrig ud uden parfume. Det ville være det samme som at gå ud uden at tage tøj på.
Elsker også at lære nye parfumer at kende. Det er en fantastisk verden.
Jeg har bare et specielt forhold til Sisley´s “Eau Du Soir”. Når jeg køber den, er den til helt specielle lejligheder, for med den på, er jeg uimodståelig, smuk og rigtig eksklusiv. Sådan skal parfume være 🙂
Malene Munch Vestergård
12. januar 2011 kl. 10:58Parfumer er nok en større del af ens identitet end man umiddelbart tror. Det er super vigtigt for mig at parfumen passer til mig, både mht til stil, tone, humør osv. Og derfor er duften afgjort det vigtigste for mig. Men når parfumen skal stå fremme og pynte som en genstand, gør det jo ikke noget at den også er smuk.
Jeg håber at vinde den smukke parfume.
Christina
12. januar 2011 kl. 11:15Jeg køber parfumer efter duft og efter erfaring med det modsatte køn. 🙂
Nicole
12. januar 2011 kl. 11:15En parfume må simpelthen se smuk ud, før den har interesse for mig.. Hvis jeg står og skal vælge med to parfumer – og den ene er virkelig smuk og den anden ser lidt billig ud, så vil jeg helt sikkert gå efter den smukke først. Men dertil skal siges at duften selvfølgelig også er vigtig, og den skal gerne passe til mig og min personlighed. Friske dufte er helt sikkert mest mig, og i denne periode må det også gerne være dufte som minder om forår og sommer.
– Nicole
http://www.nbvinum.blogspot.com
Nicole
12. januar 2011 kl. 11:19En parfume må simpelthen se smuk ud, før den har interesse for mig.. Hvis jeg står og skal vælge med to parfumer – og den ene er virkelig smuk og den anden ser lidt billig ud, så vil jeg helt sikkert gå efter den smukke først. Men dertil skal siges at duften selvfølgelig også er vigtig, og den skal gerne passe til mig og min personlighed. Friske dufte er helt sikkert mest mig, og i denne periode må det altså også gerne være dufte som minder om forår og sommer.
– Nicole
http://www.nbvinum.blogspot.com
Tina
12. januar 2011 kl. 11:29Mangfoldigheden er voldsom indenfor duftenes verden … set med forbrugerens øjne.
Det er utrolig svært at finde sin helt specielle signaturduft. Jeg er den (u)heldige ejer af ca 25 stk forskellige parfumer, for jeg er i evig jagt på lige den der helt specielle duft, jeg forelsker mig i …. har erkendt, at det ikke kun er ‘den eneste ene’ mand, som er svær at finde ..:) Faktum er, at jeg blandt alle disse forskellige dufte stadig vender tilbage til Dior’s ‘Poison’ og Estee Lauder’s ‘Estee’ og så Chanel’s ‘No 5’ ..ja, gode gamle .. næsten pinligt gamle dufte … jeg higer og søger stadig efter en ny duftkærlighed … måske denne her nye kunne være ‘the one & only’ … og så .. udelukkende duften, som interesserer mig .. en lækker flacon er dog naturligvis altid velkommen.
Jeg synes godt, at man kan være kræsen, hvad angår dufte … da ens duft mod omverdenen bliver en del af vores personlighed og afspejler og afslører mere, end man aner. Man skal føle sig n’sync med sin duft for at føle sig godt tilpas
Mona S
12. januar 2011 kl. 11:38Duften skal først og fremmest passe til mig og min personlighed. Dernæst skal emballagen være i en klasse for sig og så mega-lækker / skulpturel, at den er prikken over “i”-et på badeværelsehylden 😉
BIRGITTE THOMSEN
12. januar 2011 kl. 11:51Det er helt klart emballage der først fanger min interesse, men selvfølgelig duften der afgør om jeg køber en parfume.
Charlotte
12. januar 2011 kl. 12:03Jeg elsker en flot flacon- jeg har adskillige flaconer stående selv om perfumen forlængst er forduftet! 🙂 En flot reklamekampagne hvor man får fornemmelsen af et særligt univers gør en forskæl for mig. Jeg er ikke vild med J’Adore duften fra Dior, men reklamen med den elegante Charlize Theron lokker mig til lige at dufte til den igen i stor magasinet! 🙂
Det er helt klart duften der afgør købet. Der findes et utal af perfumer, som jeg aldrig har fået duftet fordi de ikke har gjort sig bemærket!
Nanna
12. januar 2011 kl. 12:41Når jeg køber en parfume synes jeg det vigtigste er at den dufter som jeg gerne vil dufte.
Men det betyder også en hel del af flakonen er fin og gerne lidt glamourøs, så jeg har lyst til at have den stående.
Og så må den rigtig gerne være lidt unik – enten en limited edition, eller en man ikke lige sådan får fat i. Så er det nemlig lidt mere særligt at dufte af den 🙂
Sigrún
12. januar 2011 kl. 12:52Når jeg køber en parfume er det på grund af duften og hvad den gør ved mig…hvilke følelser og minder kommer frem.
Birgitte L.
12. januar 2011 kl. 12:54Jeg går ALTID efter duften, og elsker at få fat i en parfume, som (næsten) ingen andre har. Lige nu er jeg glad for excentric molecules: molecule 02.
Charlotte Bjerre Jensen
12. januar 2011 kl. 13:02Hej Charlotte. Jeg går først og fremmest efter en rigtig god duft.. Der kan man selvfølgelig være heldig at emballagen også har en rigtig god udstålíng… Men først og fremmest er det duften der tænder mig..
Med venlig hilsen
Charlotte
Barbara Szorad
12. januar 2011 kl. 13:04Jeg går helt klart efter duften og hvordan den passer til min personlighed. Det kan variere alt efter humør, hvilken årstid det er hvor eller hvad jeg skal. Jeg skal have det godt med den duft jeg har på mig. Dufte kan også få mig til at mindes om oplevelser og få mig i et bestemt humør.
Det skader heller ikke at emballagen ser lækker ud og udstråler de værdier og det image duften står for.
sidsel
12. januar 2011 kl. 13:37Jeg køber helt klart efter duft og hvordan den udvikler sig på min krop. Og gerne en speciel og lidt “skæv” duft.
Kristina
12. januar 2011 kl. 14:29Hvis jeg har fået komplimenter for min parfume, så bliver jeg ved og ved ned at købe den.
Hvis jeg skal finde en ny parfume er det helt klart, hvordan den dufter, der får mig til at købe den. Plejer at spørge efter små prøver, så man kan gå hjem og prøve den af, for at være helt sikker inden man køber den 🙂
BOLETTE
12. januar 2011 kl. 14:47Har brugt Allure fra Chanel i 7-8 år nu.. ingen andre !! Måske på tide jeg prøver en ny !?! 🙂 Masser af minder sidder i denne duft for mig.. og jeg tager den på HVER dag.. ja.. jeg tror det er tid til at prøve en ny duft ! ;D
Fortsat god vinter.
Glæder mig til forår.. og sommer .. og efterår .. ja.. må 2011 blive et dejligt år med dejlige dufte !
BOLETTE
12. januar 2011 kl. 14:49PS :
Min mor brugte Opium i mange år.. jeg kan stadig tænke mig til duften af den og hende. Et sødt minde til savnet <3
Sofie
12. januar 2011 kl. 14:52Det som får mig til at købe en parfume, er når duften minder mig om en god rejse eller en oplevelse. Jeg har en parfume der dufter så dejligt af lavendel. Den minder mig om bondegårdsferierne hos mine bedsteforældre. Når jeg har den på busser minderne op.
Den samme følelse får jeg når jeg har min allermest elskede parfume på. Den er eksotisk, frisk og feminin, og den minder mig om min rejse til Afrika.
Trine Raagaard
12. januar 2011 kl. 15:43For mig er det helt klart lugten. Elsker også at have min kærestes parfume på, så går jeg rundt og lugter af ham hele dagen 🙂
Maja Herald
12. januar 2011 kl. 16:04Jeg kigger som regel først på flakonen og mærket. Hvis det er noget jeg har gode erfaringer med, så snuser jeg lige til duften 🙂
Og det er helt klart duften som afgør det for mig.
Malene
12. januar 2011 kl. 16:22Når jeg køber en parfume er det vigtigste for mig den følelse man får når man tager flasken i hånden og sprayer parfumen på – en god duft der giver én en fantastisk følelse således at man i et splitsekund glemmer alt andet om en. Derfor er det en kombination af mig, duften og historien bag den som er vigtig, for hvis det stemmer over ens kan det skabe en helt unik følelse.
Anne B. Jacobsen
12. januar 2011 kl. 16:53Min mor har ALTID haft opium stående. Og jeg elsker den! for det første er flakonen mystisk, dragende, dramatisk og ultra feminin med den lille garn “pompom”. Og selve duften er så tung, at man næsten dåner efter at have indåndet. Men jeg gør det gerne igen og igen!
Lissi Sejbak
12. januar 2011 kl. 17:17Min Chanel Chance parfume blev mit elskede eje, fordi jeg tog et kæmpe skridt ud i et nyt liv. Min mand var så glad, fordi jeg tog denne chance, så han fandt på at forære mig parfumen Chance <3
Men faktisk, så er jeg sådan en, der kan finde på at stoppe en kvinde på gaden, for at høre hvilken parfume hun har på.
Merete
12. januar 2011 kl. 17:35Duften skal sige mig noget, – den skal skabe velvære. Og så sætter jeg også stor pris på, at den er i en lækker flakon. Det skal også være muligt at få den i taskestørrelse, så jeg altid kan den ved hånden.
I mindst de sidste 10 år, er det Boucheron, der har opfyldt mine krav til parfume. Præsentationen af den nye Belle de Opium gør mig nysgerrig efter at prøve den, snuse til den og se, hvordan flakonen tager sig ud. For rigtig mange år siden, brugte jeg Opium, og var glad for den.
Johanne
12. januar 2011 kl. 17:45jeg dufter til parfumen i butikken. hvis jeg stadig tænker på duften nogle dage efter, så ved jeg, at jeg må have den. så det er primært duften, der tæller, men en smuk emballage skader jo heller ikke.
Betina Bøgh Petersen
12. januar 2011 kl. 17:46Jeg elsker en rigtig god duft… tager parfume på efter humør og lejlighed… En aften-parfume må gerne være forførende og lidt kraftigere i duften end den jeg vælger til dagtimerne…
Jeg vælger altid min parfume efter duften og er ikke bange for at prøve en ny duft.. gerne én der kan duftes hele dagen/aftenen…
Har sjældent den samme på flere dage i træk, omgivelserne må jo gerne få nye duft indtryk hver dag….
Dorthe Grinder
12. januar 2011 kl. 17:48Det er da helt klar duften, jeg går efter… Den skal dufte godt på mig. Derfor får jeg også altid en lille prøve på en ny duft, før en evt. investering 🙂
Opium-duften kan jeg huske, min mor brugte da jeg var ganske ung, og den “stjal” jeg mig da til at låne lidt af dengang. Synes derfor det er ganske spændende, at der er lanceret en ny og mere nutidig duft fra dem. Det gør mig nysgerrig 🙂
Mimi
12. januar 2011 kl. 17:48På en måde kan man sige, at parfume kan være det samme som at møde en mand. Først bliver du fanget af udseendet, derefter går du hen og tjekker ud, du finder ud af, om det indre er godt ved at tale med ham (ved parfume dufter du det indre)og til sidst træffer du et valg. Skal han/den med hjem eller ej?
Det er sådan, jeg vælger parfume.
Christina
12. januar 2011 kl. 18:03Når jeg skal købe en ny parfume er der naturligvis mange ting der spiller ind. Selvfølgelig er duften i sig selv meget vigtig – især hvorvidt den dufter godt på netop mig. Flakonen betyder også en del, for slet ikke at tale om kampagnen. Jeg har efterhånden brugt min Miss Dior Cherie helt, og det var især dennes smukke, franske sommerreklame jeg faldt for. Alle blomsterne og det smukke tøj gjorde at jeg var nødt til at eje den. Men alt i alt peger det hele jo tilbage på duften – hvis ikke den duftede helt igennem fantastisk ville jeg jo aldrig have brugt det hele på under 1 år 😉
Ada Helene
12. januar 2011 kl. 18:09Mine dufte er altid røde – de klæder min grundduft og matcher mig optimalt og perfekt!
Charlotte Jespersen
12. januar 2011 kl. 18:16Jeg trænger i den grad til at prøve en ny duft – har i mange år brugt den samme, det er da også ok – meeen det skader ikke at prøve noget nyt.
Malene Tüxen
12. januar 2011 kl. 18:17Når jeg skal vælge parfume, blir jeg altid tiltrukket af dem der vækker minder. Oftest om min mormor. Min mormor var min største inspirationskilde i henhold til både hudpleje, makeup, tøj og duft. Hun var en utrolig stilsikker kvinde, der vidste hvad der klædte hende. Kan huske alle de gange jeg har siddet og kigget på hende mens hun har lagt make up, og har forklaret mig forskellige ting, som jeg selv bruger af ritualer i dag. Til sidst fik jeg lov til at vælge hendes parfume, som hun skulle have på, kravet var bare, at jeg skulle forklare hvorfor det netop skulle være den, fremfor de andre.
Det er noget jeg husker på, hver gang jeg står og skal vælge en ny parfume, husker de gode råd om EDP frem for EDT og hvordan duften bevares bedst.
Line
12. januar 2011 kl. 18:55En flot flakon med en kedelig duft ville jeg ALDRIG købe. Men en god duft i en trist flakon kunne jeg sagtens finde på at købe. Spørgsmålet er bare om jeg ville “opdage” den, for når jeg skal vælge ny parfume er det først og fremmest flakonernes udseende (eller hvis jeg har hørt/læst noget om en duft) der er udslagsgivende for hvilke dufte jeg tager ned af hylden og dufter nærmere til. Men i sidste ende er det duften der er afgørende for hvilken parfume jeg køber. Ikke flakonen.
christina
12. januar 2011 kl. 19:51Klart duften og jeg researcher grundigt før jeg køber for, at finde ud af hvordan duften udvikler sig og om den passer til mig.
Jeg skal føle mig lækker og sexet og jeg følger helt klart min egen fornemmelse og ikke en trend. Det har jeg fra min farmor, der var en überkræsen og kvalitetsbevidst dame!
Det betyder også at jeg hver gang jeg er i udlandet jager rundt som en maniac for at få den helt specielle “signatur”parfume, som man som regel aldrig finder i Danmark !
Christina Hald
12. januar 2011 kl. 20:14Når jeg ser en ny flot parfume hos mine veninder eller familie, spørger jeg ofte om den er god, og om jeg må prøve den.. Har nemlig tit oplevet, at parfumer dufter meget anderledes på mig efter noget tid, end på andre (det kan både være i den positive, såvel som negative retning) :)På den måde, bliver jeg inspireret til mit næste parfumekøb. Og så køber jeg altid 1 – 3 parfumer med hjem fra ferie i udlandet. Det kan være en dyr fornøjelse, men det er som om, at parfumer frister mere, og dufter endnu bedre på ferier i varmen, end i matas/magasin etc. en kold vinterdag 🙂
Stinna
12. januar 2011 kl. 20:30Jeg er til duften – men må sige at når man hører historien bag duften og emballagen/ flakonen, så bliver man mere knyttet til duften. Faktisk har jeg to dufte fra Sisley jeg er meget knyttet til – selvfølgelig fordi jeg er totalt vild med duftene, men især efter jeg har hørt historien bag duften og bag flakonen. Fantastisk – det er bare blevet mine dufte :o)
marie
12. januar 2011 kl. 21:01for mig betyder duften altid mest 🙂 men jeg vil sige at det hele er en kombo, flakonen passer tit til duften og kan være utrolig fin i sig selv.
Det er også tit flakonen der fanger mig først, parfume-verdenen er jo enorm og jeg synes altid det er uoverskueligt at finde den perfekte parfume 🙂
Anne
12. januar 2011 kl. 21:14Køber parfume efter duft og flakonen – hvis ikke den ene tiltaler mig, gør den anden det heller ikke 🙂
Camilla
12. januar 2011 kl. 21:44Når jeg køber parfume, går jeg efter duften, men en kedelig flakon kan få mig til at undlade at prøve selve parfumen. Desuden beholder jeg flakonenerne, når jeg egentlig har brugt selve duften, for jeg synes jo bare, at de er så flotte 🙂
Nina Bendix
12. januar 2011 kl. 22:22Duften, uden tvivl – det andet er jo bare indpakning 🙂
Camilla T
12. januar 2011 kl. 22:28Kald mig overfladisk, men jeg har altså en ting for smukke flakoner. Så hvis flakonen er smuk og duften ikke er direkte forfærdelig, så kan jeg godt finde på at købe den
Gina Elisabeth
12. januar 2011 kl. 22:48Minderne! Min mormor gik altid med Chanel No. 5 og jeg fører traditionen videre. Jeg elsker selvfølgelig også duften og historien bag den 🙂
Pernille Larsen
13. januar 2011 kl. 00:00Jeg køber altid parfumer efter duften, men en flot flakon er da altid et plus 🙂
Helene
13. januar 2011 kl. 00:02Jeg er vild med parfume. Når jeg køber er det primært duften jeg går efter, men det kan sagtens være at det er flakonens udseende, der frister til at starte med.
Sif
13. januar 2011 kl. 03:03De parfumer jeg køber er oftest dem, der står bagerst på hylden som andre ikke umiddelbart lægger mærke til. De har måske ikke den mest iøjenfaldende flakon, men når indholdet er overraskende, specielt og anderledes er jeg solgt!
Birgit Rasmussen
13. januar 2011 kl. 05:41Det er duften der er vigtigst for mig, da der er mange parfumer jeg ikke kan tåle, selv om udseendet også er vigtigt. Jeg køber ofte parfumer når jeg er ude at rejse, da de så hver gang minder mig om den første oplevelse af duften, som var det sted, evt. New York eller Paris og hvem vil ikke gerne mindes de vidunderlige byer!
Isabella Johansen
13. januar 2011 kl. 08:03Duften for mit vedkommende 🙂
Pernille P
13. januar 2011 kl. 08:36Jeg elsker at skifte parfumen alt efter mit humør, så jeg har en del virkelig forskellige liggende. Fælles for dem alle er at jeg kun har gået efter duften… jeg skal da ikke være bange for at sige at jeg har Britney Spears’ parfume liggende 🙂
Henriette
13. januar 2011 kl. 08:56Jeg falder for duften, men en smuk emballage har aldrig skadet. Desværre fortryder jeg tit købet efter et par uger og vender tilbage til Coco Mademoiselle – som er og bliver min favorit.
Regitze
13. januar 2011 kl. 09:24Jeg kan desværre godt være meget dårlig til at prøve nye parfumer, og Chanel No. 5 er altid at finde på min beauty-hylde. Det er en klassiker, med en klassisk flakon og en sofistikeret duft (vs. britney spears’ duft f.eks.). Jeg husker dog engang jeg fandt en duft, som gav minder – da jeg var teenager havde jeg en parfume fra The Body Shop som jeg altid havde på til sommerfesterne – og da jeg fandt ud af at GOSH havde én der duftede præcis sådan, blev jeg som en lille pige igen; den mindede mig om blomster, kærlighed, øl og fest i den lille nordsjællandske by, om at vokse op og lære sig selv, og verden, at kende. Nostalgi!
Marie
13. januar 2011 kl. 09:27Sein über Schein! Så absolut duften! Kunne ikke finde på at købe en parfume, hvis duften ikke passer til mig. Emballagen/flakonen kan fange min opmærksomhed i første omgang, så jeg prøver duften, men vil ikke købe, hvis duften ikke tiltaler mig.
Helena
13. januar 2011 kl. 10:41KUN pga. duften, man kan da ikke gå med en duft bare fordi flakonen er flot, den ser man jo ikke når duften er in action. MEN en flot flakon er da et plus.
Lotte
13. januar 2011 kl. 11:47Duften er det afgørende for om jeg vælger at købe en bestemt parfume, men en flot flakon er dog ofte det, der får mig til at prøve parfumen til at starte med..
Teena
13. januar 2011 kl. 11:51Duften er det afgørende for, om jeg vil købe/bruge den. Hvis flasken er smuk giver det mig bare endnu mere lyst til at bruge den – og til at have den stående fremme … I de senere år er jeg også begyndt at interessere mig for, om det er en “naturlig” duft, men da der endnu ikke produceres de naturlige dufte, som jeg er vild med bruger jeg fortsat mine favoritter, såsom Chanels.
Maj-Britt Lassen
13. januar 2011 kl. 11:51Hej 🙂
Jeg elsker i det hele taget bare parfumer. Jeg har parfumer der passer til humør og til lejligheden.
Men når jeg shopper parfume, er det udelukkende duften jeg går efter. Jeg har alligevel ikke flakonerne til at stå fremme 🙂
Smeera Arshad
13. januar 2011 kl. 11:52jeg køber aldrig parfumer baseret på deres “udseende”! Der findes et væld af vildt smukke flakoner med en duft jeg aldrig kunne drømme om at tage på.
Det der får mig til at købe en bestemt duft er simpelthen duften! Det skal være en duft af renhed og friskhed.
Rie Ravnholdt
13. januar 2011 kl. 11:55Køber efter duften. Men jeg har næste altid købt en ny duft i lufthavnen når jeg har skulle ud at rejse, og derfor giver duften mig en masse gode minder.
LULU
13. januar 2011 kl. 11:58FOR MIG ER DET I REALITETEN EN KOMBINATION AF DET HELE, DUFT, FLAKON, EMBALLAGE & HELE OPLEVELSEN OMKRING KØBET.
HAVDE JEG FLERE PENGE VILLE JEG IKKE SÆTTE SÅ HØJE KRAV, SÅ KUNNE JEG NOK GODT FINDE PÅ BARE AT KØBE EN PARFUME PÅ GRUND AF EN SMUK FLAKON.
TILGENGÆLD HAR JEG FUNDET DET SVÆRT AT KØBE EN DUFT SOM JEG EGENTLIG GODT KUNNE LIDE HVIS SELVE FLASKEN IKKE FALDT I MIN SMAG.
JEG ELSKER NÅR JEG FØLER EN PARFUME KAN TRANSFORMERE MIG TIL AT BLIVE NOGET SÆRLIGT, GØRE MIG MERE UNIK! LIDT EGOSVIN ER MAN VEL 😀
Jannie Ejsing-Duun
13. januar 2011 kl. 11:58Helt sikkert duften, og gerne nogen jeg kan koble op på minder og gode oplevelser. Dufte betyder meget for mit humør og den udstråling jeg gerne vil lægge for dagen…
Fortsat dejlig dag til alle 😉
Maria
13. januar 2011 kl. 11:59duft duft duft….jeg bruger laaang tid på at belutte mig om jeg vil købe en ny duft, og er derefter meget loyal og dufter ikke til andre:-). De kan appellere med flakoner og reklamer men det er sjældent at jeg reagerer og køber. MEN med denne er jeg alligevel forelsket i brandet, eksklusiviteten og er absolut lige så modtagelig som alle andre
Karina
13. januar 2011 kl. 12:06Altså jeg elsker virkelig parfumer – nye dufte og også det at have forskellige dufte at vælge i mellem i skabet.
Jeg er de senere år blevet bedre til at begrænse mig og det betyder også at udvalget på min hylde måske er noget mindre, men til gengæld synes jeg det er noget mere eksklusivt 😉
For mig er det helt sikkert en blanding af emballage, flacon og duft. Elsker når en parfume rammer det hele og har derfor lige nu 2 parfumer fra Marc Jacobs stående. Synes de er SÅ smukke og samtidig dufter de begge helt fantastisk!
– krydser fingre for at være en af de heldige her, det er godt nok en lækker konkurrence 🙂
Anna
13. januar 2011 kl. 12:06Hmm…Jeg beundrer en enkel og fantasifuld overflade, og håber på, at indholdet kan rive mig væk i et magisk øjeblik…
Lisbeth P
13. januar 2011 kl. 12:18Først og fremmest tidligere erfaring med duften. Derfor skifter jeg sjældent mærke og duft, men holder mig til få udvalgte. Issey Miyakes L’eau D’issey tror jeg aldrig, jeg bliver træt af. Og så gør det jo ikke noget, at der også er gode minder påhæftet duften, og at flakonen pynter.
Pia Jeanne Christensen
13. januar 2011 kl. 12:19Når jeg vælger at købe en ny duft/parfume er det vigtigste for mig den oplevelse samt følelse jeg mærker, når jeg dufter den på min hud. Når jeg køber en ny duft … sker det ofte i forbindelse med at jeg køber anden Make-up … en sjælden gang hænder det, at jeg målrettet går efter at købe en ny parfume.
Når jeg køber en ny duft…gør jeg det, fordi den forekommer at give mig en særlig følelse … en fantastisk duft er for mig, den duft, der giver mig en fortryllende oplevlse af at komme ind i et andet “univers” hvor mine drømme og håb smelter sammen med den virkelighed jeg befinder mig i, lige nu. En god duft er mig den som giver mig en unik følelse …giver mig en følelse af at mine drømme og forhåbninger vil være mulige for mig at nå ….
Judi
13. januar 2011 kl. 12:25Jeg lader mig meget ofte rive med af beruselsen ved en ny duft, der kommer på markedet, hvilket medfører, at jeg skal tage mig gevaldigt sammen, for ikke at “komme til” at købe hver eneste nye duft, der bliver reklameret for og rost. Måske skulle man selv åbne en parfumeforretning!?
Mette Rasmussen
13. januar 2011 kl. 12:27Jeg går efter duften, altid! – Men flakonen skal gerne se lidt eksklusiv ud, for at jeg overvejer at prøve duften. Hvis den ser for ‘billig’ eller ‘girly’ ud, gider jeg ikke prøve den.. Jeg er til få, gode dufte og veksler oftest kun mellem vinter og forår/sommer.
Min favorit var i lang tid den blå, stjerneformede Angel fra Thierry Mugler, som dufter meget specielt af chokolade/lakrids/vanille, men jeg gider den ikke rigtig længere, efter den er blevet ‘udvandet’ med forskellige andre udgaver af den..Det unikke ved den er forsvundet lidt, desværre. Elsker de lidt tunge, ‘foody’ dufte ligesom den origiale Opium, så jeg vil elske at være den første til at prøve den nye!
Iris K. Väisänen
13. januar 2011 kl. 12:29Når jeg leder efter en duft til mig selv, er det tit flaconens udformning og dekoration der drager blikket. Erfaringen siger mig, at udseendet som oftest ikke stemmer overens med indholdet. Jeg dufter altid til flaskens dysse og kan derved med det samme konstatere, om der er noter i, som jeg ikke kan lide, selv om jeg ved, at duften skal have lov til at udvikle sig på huden. Alligevel kan jeg med det samme dufte, om den er værd at prøve.
Utrolig mange dufte har de samme noter i sig og derfor er det en svær opgave at finde en duft, der skiller sig ud fra de andre og som passer til mig.
Det er som at vinde i et lotteri, når jeg står med en duft i hånden, som gør mig tilpas og glad. YSL har mange dejlige dufte. Jeg har selv som yngre brugt den klassiske Opium og Rive Gauche. Er meget spændt på den nye version af Opium.
Marie HP
13. januar 2011 kl. 12:30Jeg har en bestemt parfumen, jeg altid har gået med: Anais Anais. Men jeg har den kun på til festlige lejligheder, til hverdag synes jeg det er for meget. Måske er det på tide at prøve noget nyt? 🙂
Elena Mortensen
13. januar 2011 kl. 12:32For mig er det duften, der trækker mest! Men jeg klager bestemt ikke hvis flakonen også er veldesignet.
Nina
13. januar 2011 kl. 12:44Jeg falder altid for en fantastisk emballage: krystaller, farver, glitter, guld og design.
Jeg har det med at glemme de små hvide prøve lapper og spraye den første smukke flaske direkte på halsen. Som regel ender jeg med at gå rundt i flere timer med øjne der løber i vand og en næse der kradser.
Men nogen gang er der held!
Spice og flower power. Dybe lækre dufte er det jeg holder mest af. Hvis jeg altså kan få næsen til at fungere efter en rundte i afdelingen!
xx
Karen
13. januar 2011 kl. 12:45For mig handler det om at der skal være et sammenspil imellem flakonen og den duft som er indeni. Jeg går nemlig altid efter parfumer som kan understrege mit look, og da jeg godt kan svinge lidt stilmæssigt, har jeg en del forskellige. Nogle passer til; lyse blonder, andre til rock chick læder og nogle helt tredje til stilrene pangfarver mm..
En flot flakon gør at jeg går over og snuser til en parfume, men det er kun hvis der er symbiose imellem flakon og duft og jeg kan danne mig et ret klart billede af hvilket udtryk duften passer til, at jeg køber.
henriette
13. januar 2011 kl. 12:53Behovet for en “arvtager” får mig til at købe en ny parfume. For hvad gør man når ens yndlingsparfume pludselig udgår…? Når de pludselig holder op med at lave den duft, man har identificeret sig med i årevis …? Helmut Lang har været min favorit i mange år og jeg sparer på de sidste dråber. Men ranker også ryggen, tager det med oprejst pande og leder efter en ny! Og vover at tro Belle d’Opium er et værdigt bud –
Laura
13. januar 2011 kl. 13:08Udseendet er jo altid førstehåndsindtrykket, ligesom med mennesker. Og hvad angår det ydre er jeg mest til det enkle og eksklusive.
Min all time favourite er Chanel nummer 5. Den er SÅ smuk, klassisk, eksklusiv og så betyder historien også rigtig meget for mig.
Det allervigtigste er dog at duften bliver en del af mig, og derfor holder jeg mig altid til en parfume ad gangen.
solveig bendtsen
13. januar 2011 kl. 13:18Det er absolut ambalagen jeg falder for først og hvis så duften er god ja så køber jeg den. Parfumen Opium var i øvrigt en af mine favoritter og straks bliver jeg ført år tilbage og mindes. Havde helt glemt at den eksisterede, men en super dejlig duft der får mig til at føle mig som KVINDE
Klara Ege Hansen
13. januar 2011 kl. 13:28Duften er helt klart 1. prioritet for mig. Men klager naturligvis ikke over en pæn flaske 🙂
Dea
13. januar 2011 kl. 13:30Når jeg køber en parfume, falder jeg først for ambalagen. Hvis den er smuk og tiltaler mig, dufter jeg til den. Hvis den dufter godt, prøver jeg den. Det er meget vigtigt for mig, at det er en varm, personlig, feminin og let genkendelig duft, som ikke er for tung. Jeg elsker parfumer som dufter af vanilie.
Hvis jeg først har fundet en parfume, som lige præcis er mig, køber jeg den igen og igen. Især hvis jeg forbinder den med gode minder, som rejser, personer eller vigtige tidspunkter.
Jeg vil gerne have at duften er personlig, så den dufter af mig, og folk forbinder den med mig.
Hanne Dalsgaard
13. januar 2011 kl. 13:46Det bør være duften, men en flot flacon skader jo ikke !
Min “forever-duft” er CHANEL No5 som jeg altid vender tilbage til, efter at prøve de nye – både duft og flacon med den facetslebne prop er så smuk
Hanne N. Laursen
13. januar 2011 kl. 14:06Det er helt klart duften, der er afgørende for mig. En parfume kan få mig til at føle mig fræk og forførende, frisk og sporty, ambitiøs og businesslike osv. – alt afhængig af duften og det den frembringer i mig.
Eva Harlou
13. januar 2011 kl. 14:20Jeg har brugt den samme parfume i så mange år, at jeg slet ikke kan dufte den længere. Det er tid til at prøve noget nyt. Sooooo, hit me!
Lone Andersen
13. januar 2011 kl. 14:42Køber den parfume, hvor både duft og flakon signalerer god stil; Hvilket jeg osse mener jeg besidder….
Lana P
13. januar 2011 kl. 15:16PArfumens duft er klart det vigtigste… meeen jeg holder nu også af en smukt design på flakonen.
Lise
13. januar 2011 kl. 15:36Parfumens duft er altid det afgørende – men jeg opdager oftest nye parfumer fordi de enten har en smuk flakon, eller fordi en veninde har anbefalet den.
Anne-Sophie
13. januar 2011 kl. 16:08Duften, helt klart. Alt fra emballage til reklame, historie bag og pris spiller selvfølgelig også ind, men duften er det vigtigste 🙂
Inge
13. januar 2011 kl. 16:36Duften er helt sikkert alt afgørende – og mere specifikt er det selvfølgelig hvorledes duften udvikler sig på ens hud og ikke bare hvordan den lugter når man stikker næsen ned i flakonen inde i butikken. Derfor er små duftprøver en fantastisk opfindelse, så man kan ‘prøve’ duften rigtigt.
Ina
13. januar 2011 kl. 16:49Scenen er min! En parfume skal give mig følelsen af at købe stjernestøv.
Duften skal gi´ mig evnen til for alvor at skinne igennem… Og at jeg bare må bare eje den smukke flakon. Skal gi´ følelsen af at påvirker alt. Min stemme, krop, fantasi, tanke, følelser, sanser.
Tro, håb og kærlighed – får mig til at være… min egen stjerne *
Anna
13. januar 2011 kl. 17:00Jeg vil ikke have den for sød, for piget og for frisk, for det er ikke sådan jeg ser mig selv. Duften må gerne være krydret, sexet og kræve lidt tid at forstå. Den skal vokse på mig – jeg vil gerne kunne forbinde min duft med intelligens, selvstændighed og en vis coolness. Jeg vælger en parfume, der kan give mig den følelse. I den forbindelse er flakonen også vigtig (den er en del af oplevelsen ved at tage parfume på) ligesom parfumens reklamefremstød (fx ikke celebrityparfumer eller reklamer med skuespillerinder i hovedrollen; ikke for meget reklame; ikke for populær). Jeg er dog heller ikke til limited edition eller hype parfumer – min parfume skal ikke være hip. Den skal repræsentere mig.
Dog får jeg en gang i mellem parfumer af min kæreste, der ikke lever op til de krav, men som får en særlig betydning, fordi de er en gave fra ham.
Anna Amarona
13. januar 2011 kl. 17:39Parfumens design som blikfang og så duften der “seals the deals”.
BETINA
13. januar 2011 kl. 18:06Det er uden tvivl nemt at lade sig forblænde af en flot flakon, der ved første øjekast får en til at gribe ud efter den og dufte løs! Det er dog på ingen måde det der afgør om jeg vælger at investere i en eller ej! Når jeg køber en parfume er det naturligvis duften jeg først og fremmest vælger ud fra! Jeg tester den og er det en der dufter fantastisk og “hænger ved” i flere timer, så ryger den i indkøbskurven, uanset design eller pris!:)
Henriette
13. januar 2011 kl. 18:54Jeg går selvfølgelig først og fremmest efter duften men jeg er ret besat af fine flakoner og er vild med flakoner fra “gamle tider” med spraypumpe og kvast!
Ville være vildt at have en parfume (næsten) helt for sig selv 😉
Anne
13. januar 2011 kl. 20:30Jeg går helt klart efter duften.
Lise Andersen
13. januar 2011 kl. 20:40Når jeg køber parfume er det oftest en pludselig indskydelse. Jeg elsker at “snuse” mig igennem parfumeafd. i stormagasinerne, og køber udelukkende pga. duften. Den rigtige duft er den helt ultimative luksus – så behøver man ikke andet 🙂
tanja olesen
13. januar 2011 kl. 20:44Jeg ELSKER bare den gamle opium duft. Jeg er nu lykkelig mor til 2 skønne unger og tilmed blevet min mands bedre halvdel ved bryllup sidste år. Men de kære minder fra “de yngre år”, må man jo gerne ha lov at ha….Og her kommer opium ind i billedet. Min veninde og jeg dristede os til at låne et par dråber af hendes mors opium parfume inden vi skulle ud i natten.. og hvilken duft… Den var vidunderlig..Når jeg dufter til netop den parfume er det som at være 18 igen:) og netop lige have mødt min kærereste som jeg idag 15 år efter, lever lykkeligt med, og nu har fået mine dejlige børn sammen med. Derfor skal jeg bare eje den nye opium duft. Om mange år vil den nye opium duft så bringe nye minder frem, nøjagtig som den gamle. De Bedste hilsner om et godt og lykebringende år til Jer alle..
Pernille Kirkegaard
13. januar 2011 kl. 21:29Det er duften som tiltaler mig mest. Hvis den vækker noget inde i mig, eller fremkalder en bestemt følelse i mig, så er jeg solgt og køber den med det samme!Så er emballagen bare bonus oveni.
Men emballagen er nok den som tiltrækker mig mest og det er derfor den jeg ført går efter, selvom en kedelig emballage som står ved siden af, måske dufter meget bedre!
Men hvis den har et godt formål bag sig, som f.eks. parfumen “Pure DKNY”, som hjælper de fattige afrikanske kvinder som har plukket vanilien til parfumeduften, er jeg også solgt.
Jytte Sommer
13. januar 2011 kl. 21:35Jeg køber aldrig mere parfume som jeg synes dufter godt på andre. Det kan få mig til at prøve den, men jeg venter til jeg har haft duften på lidt tid før jeg beslutter mig for at købe den.
Karin Pihl Rasmussen
13. januar 2011 kl. 21:37Jeg elsker dufte 🙂
men den skal først og fremmest dufte dejligt. derudover må den gerne være smuk at se på.
men det er ikke det primære:-)))
Lisbeth
14. januar 2011 kl. 00:03Duften er selvfølgelig vigtigst hvis jeg selv skal købe en ny parfume. Men villle aldrig købe en jeg ikke også synes er flot. Hvis jeg får en ny parfume af kæresten er det stort set ligemeget hvordan den ser ud og dufter. Så er det mere tanken bag der betyder noget 🙂
Ria Frejlev
14. januar 2011 kl. 07:00parfume er en helhedsoplevelse af mange ting. Der er ingen tvivl om, at det første indtryk kommer fra lækre reklamer – har allerede set reklamen for Belle d´Opium på en kæmpe søje i Cannes – og estetikken ramte mig – den må jeg prøve! Jeg prøver altid parfumer på huden, og hvis både første indtrykket og oplevelsen efter en halv time rammer en god oplevelse, så køber jeg!
Ann-Sofie Pfizer
14. januar 2011 kl. 10:43Jeg køber som regel parfumer jeg har duftet på andre… synes nemlig det er rigtig svært selv at prøve parfumer på egen hud, man bliver hurtigt ufølsom for duften.
Zarah
14. januar 2011 kl. 12:01Jeg er en sucker for smukke flasker og alene det kan altså få mig til at købe en parfume… så længe den ikke er en floral fart eller noget i den stil 🙂
Pernille
14. januar 2011 kl. 12:43Hvad får mig til at købe en parfume… For det første skal det virke personlig for mig. Det skal ikke blot være en god duft, men en duft, som jeg kan drømme mig væk i – som får mig til at føle mig eksklusiv, begæret og sensuel. En parfume for mig er det sidste touch til et outfit. Og en god parfume kan somme tider være et outfit i sig selv; tænk bare på Marilyn Monroes citat om, at hun kun sover i Chanel no. 5.
En smuk flaske fanger øjet og pryder hylden på badeværelset, men er duften bare en smule kedelig og tam, kommer den kun til at pryde hylden og ikke mig.
Jeg synes, at der er en stor tendens i, at mange vælger en parfume ud fra navn, prestige eller reklamer. Selvfølgelig kan alle disse virke fængende og tiltrækkende, men når alt kommer til alt er duften i sidste ende den vigtigste. Duft siger så meget om en person.
Dufte, som kan få mig til at drømme mig hen, er der ikke mange, der kan. Men når man finder dem, er de helt klart det værd. Hellere få at elske end mange med støv.
Mine yndlings er Cartier’s Délices, Miller Harris’ Coeur de Fleur samt Jean Paul Gaultier’s Madame til de lidt varmere dage.
En parfume skal ikke bare sprøjtes på; den skal bæres.
Natalie
14. januar 2011 kl. 13:24Emballagen og de associationer jeg har til mærket er afgørende for de parfumer, der indgår i min vurdering. Det endelig valg afhænger af duften…
Anna Sparsø
14. januar 2011 kl. 13:42For mig er det duften, der fanger min opmærksomhed. Hvis duften er intetsigende, så kan en smuk flaske ikke gøre noget ved det.
Bente
14. januar 2011 kl. 14:04Gennem de senere år har jeg brugt den samme parfume, som ligesom er blevet “min duft”, men overvejer dog snart at prøve noget nyt, og i den forbindelse er det duften, der er det afgørende, men en smuk flakon er bestemt et ekstra plus…
Henriette Overgaard
14. januar 2011 kl. 15:49Emballagen er det første der fanger, men det er bestemt duften som afgør om jeg køber den. Hvilken duft jeg vælger, afhænger meget af årstid og humør. Det kan nogle gange blive til mange dufte i næsen. Sidste år var jeg på ferie i New York. Jeg undrede mig over hvorfor der var små skåle med kaffe bønner i parfume afdelingen. Det viser sig, at kaffe bønner kan “neutralisere” din næse så du kan dufte til flere. Måske man bare burde overveje en pose kaffebønner i tasken som fast udstyr 🙂
Michael Nielsen
14. januar 2011 kl. 17:31Jeg går efter duften, alt det andet er jo bare ligegyldigt 🙂
Sacha
14. januar 2011 kl. 19:39Duften er klart det vigtigste for mig, for det skal være en jeg får lyst til at snuse til igen og igen.
En fin flacon er det der gør at jeg har lyst til at have parfumen stående fremme og ikke gemt væk.
Men jeg må indrømme at står jeg i Magasin, så flaconens udseende medvirkende til om jeg vil stikke næsen i den pågældende parfume.
june
14. januar 2011 kl. 19:57Det er helt klart duften der gør, at jeg køber en ny parfume. Når jeg har skiftet duft – et par gange – har det været fordi jeg har haft en lille prøve, som jeg har kunnet bruge af flere gange. Dem skulle de ikke være så tilbageholdende med at udlevere i ex. Matas….
anne n
15. januar 2011 kl. 11:59Kære Charlotte
Jeg går efter duften. Det er svært at finde en godt duft, da mange dufte ændrer karakter efter et stykke tid. En af mine ynglingsdufte som jeg har brugt i mange år er Diors ‘Diorissimo’, som er en blomsterduft. Aften- og vinterdufte må gerne være kraftigere. Jeg synes at mange relanceringer af parfumer ikke er nær så gode som deres ‘gamle’ duft. Opium har jeg haft tidligere. Jeg glæder mig til at dufte den.
sara rasmussen
15. januar 2011 kl. 18:08Emballagen skal skille sig ud og fange mig, ligesom forsiden på et magasin. Men selve duften er selvfølgelig afgørende for, om jeg køber den. Den skal sætte følelser i gang. Gøre mig glad, og jeg skal føle mig lækker.
Rikke Russel
15. januar 2011 kl. 19:46Jeg går efter en flot flakon samt en eksklusiv duft, der matcher mit virke og humør den pågældende dag. Nogle dage skal duften være markant og fyldig, andre dage skal den være blid og diskret.
kristina pécseli
16. januar 2011 kl. 18:41Første gang jeg køber en parfume er det oftest på embalagen – min erfaring er at parfume dufter meget forskelligt på forskellige personer, så at købe en duft der lugter godt på andre giver ikke rigtig mening. Min sidste parfume blev købt i lufthavnen i Paris – min søn valgte den til mig♥ egentlig kedelig flaske, men den var fin lyserød og han syntes den duftede dejligt. Ikke underligt er det min favorit ♥
Tina Scharbau Bøtcher
16. januar 2011 kl. 19:44Hej 🙂
-For mig er udseende på en flakon fuldstændig ligegyldig, det der er afgørende er, at duften er helt speciel og unik. Efter at jeg er blevet “ældre” (37), går jeg mere efter lidt tungere, mystiske og varme dufte, som bliver bedre og bedre jo længere tid de sidder på huden.Dét gør, at parfumen bliver en del af min personlighed og på den måde sætter jeg mit helt eget præg på mine omgivelser og føler mig godt tilpas. Duft er for mig ligeså vigtig at få på om morgenen som tøj, smykker og sko…
Desværre kan man ikke få min yndlingsparfume mere (Feminite du Bois), den er udgået sammen med nogle af Shiseido´s andre parfumer…den er ikke særlig køn, men fantastisk. Men skønhed kommer jo også indefra..
🙂 Tina
Helle
16. januar 2011 kl. 20:11Øjet ser – men sanserne opdager duften!!!
Og passer det i en helhed – så er parfumen købt.
Dorthe
17. januar 2011 kl. 03:09En sanselig oplevelse sidste gang jeg købte en parfume! Det var i december på en ferie til Tenerife. I Las de Americas vrimler det med parfumebutikker og ekspeditricer i disse. Jeg føler, de kun står klar som gribbe til at overfalde en. Da jeg var blevet overfaldet to gange, mens jeg kiggede på alle de skønne faconer og farver på flakoner, overgav jeg mig til sidst. Jeg måtte forklare ved hvilken lejlighed, jeg ville bruge parfumen, i hvilken retning jeg forestillede mig, duften skulle være, og så gik det løs. Hun slæbte frem, og jeg duftede. På et tidspunkt duftede de alle ens. Så kom hun med et glas med kaffebønner i. Jeg duftede til det, og næsen var klar igen. Jeg endte med en skøn duft,i en flot flakon og med en flot fingerring på. Jeg kendte kun duften, da jeg valgte!
Maria
17. januar 2011 kl. 14:28Jeg bliver draget hen mod flotte emballager – hvis jeg ser en æstetisk smuk en, er jeg bare nødt til at dufte til den… Men køber den omvendt selvfølgelig ikke, hvis den ikke også dufter dejligt… Dette har hørt til at jeg har utrolig mange parfumer… min samling er kun overgået af min samling af modeblade… og tasker… og sko… og… 🙂