Man kan næsten ikke tale kvindelige skønhedsentreprenører uden også at nævne Emily Weiss. Hun er på mange måder nutidens svar på Rubinstein og Arden, og har med sit skønhedsmærke Glossier fuldstændig ændret den måde, skønhedsbranchen (bliver nødt til at) ser verden på.
Hvor det tidligere var ren envejskommunikation fra skønhedsfirmaernes side har Emily Weiss skabt en langt mere demokratisk skønhedsverden, hvor produkter bliver skabt med udgangspunkt i kundernes ønsker, tanker og kommentarer. Det er noget af et paradigmeskift for en skønhedsbranche, der er vant til enerådigt at beslutte, hvad der skal på hylderne.
Du kender med stor sandsynlighed allerede Glossier-brandet fra de sociale medier, men måske du ikke har set deres helt nye makeup Glossier Play, der er et rent slaraffenland af glitter, farver og knitrende papir, og gerne skulle kunne give enhver med fastlåste makeupvaner lyst til at lege med makeup igen.
Jeg er ikke imponeret af ingredienser og bæredygtighed hos Glossier. Men jeg bukker mig i støvet over deres måde at skabe en revolution indenfor en skønhedsbranche, der vitterlig trængte til det.
Ingen Kommentarer