I fredags var jeg forbi Bottega Venetas butik i København. Luksushuset med de smukke (og meget dyre) lædertasker er nemlig på vej med en parfume, og den stod netop i butikken og flaskede sig. Den er ikke til salg endnu, men du kan få en forsmag på duften – og en plads på ventelisten – hvis du smutter ind forbi. Parfumen er lidt læderagtig med en undertone af 1970’ernes cypres (den trend har jeg allerede skrevet en del om her på skønhedsbloggen. Find det blandt andet her). Tomas Maier, der er husets kreative direktør, har beskrevet inspirationen bag duften som at ‘gå ind i et gammelt hus på landet i Italiens smukke Veneto-region, med grønne bakker, hvor vi er fra. Jeg forestillede mig et værelse med gamle trægulve, biblioteksvægge og læderindbundne bøger. Vinduet er åbent på vid gab, så brisen kan komme ind med duften af nyslået græs, mos, blomster og blande sig med duften i rummet. Det var sådan vi startede." Ansigtet på kampagnen er i øvrigt Nine d’Urso, der er datter af det franske modeikon Inès de la Fressange.
Foto: Bottega Veneta
2 Kommentarer
Asha
18. september 2011 kl. 14:17reklamen rammer plet. Nine er alt for smuk og flasken er perfekt. Jeg ved til gengæld ikke om jeg drømmer om at dufte af læder?
Charlotte Torpegaard
18. september 2011 kl. 21:57Hej Asha,
Ja, den er superfin. Og det er ikke sådan, at du kommer til at dufte som indersiden af en lædertaske, det lover jeg. Men duften har, som faktisk en del andre dufte også, ikke mindst herredufte, en snert af læder i sig. Det er en fyldig duft.
Hvis du bor i København eller omegn, så gå forbi butikken og prøv, om det er noget for dig. Skriv gerne, hvad du synes.
Mange hilsner, Charlotte