Måske har du læst om, hvordan parfumenæser, som de hedder, dufter sig frem i timevis ved såkaldte duftorgler til lige præcis dén sammensætning, der skal skabe en bestseller. Sådan foregik det ikke med den helt nye Viktor & Rolf-parfume. Udgangspunktet for duften var sløjfen, som du kunne læse i går og som er d’herrers signatur, men en sløjfe dufter jo ikke. Det gør til gengæld slikpapir og bolsjer, som minder om sløjfer i formen. Og så startede en helt ny måde at lave parfume på. Sammen med de to parfumører Serge Majoullier og Cécile Matton købte Viktor & Rolf alt det slik, de overhovedet kunne få fingre i, og så gik de ellers i gang på L’Oréals hovedkontorer i Paris. En særlig karamelnote vandt deres hjerter – sexet kalder de den – og så var kimen lagt til BonBon, som er navnet på den nye parfume. Der er nu absolut hverken slikbutik eller lillepige over den, for karamellen er netop sexet og endvidere krydret med friske noter af mandarin, appelsinblomst (en af mine favoritnoter) og mere varme noter af amber og cedertræ. Og skal man tro de internationale skønhedseksperter, så bliver BonBon en lige så stor klassiker som forgængeren Flowerbomb. Nysgerrig? Så er den på hylderne i dag i alle Magasin-stormagasiner, hvor der er duftsamples klar til de af jer, der har lyst til at prøve den på eget håndled (så længe lager haves). Vil du have din helt egen version i sløjfeflakon og det hele, så klik ind igen i morgen, hvor jeg udlodder hele fem styk velduftende, pink BonBons her på skønhedsbloggen.
Skønhed
Caramel-à-Porter
Forrige indlæg
Kun klædt i sløjfer
Næste indlæg
VIND! VIND! VIND!
Ingen Kommentarer