Det var nærmest et clue, jeg fik fra Eva i en kommentar herinde forleden. Vi skrev sammen om interessante produkter til hylderne i min lille skønhedspavillon (byd endelig ind, hvis du har gode idéer eller der er noget, du mangler på hylderne herhjemme) og Eva fortalte om sin teenagedatter, der i øjeblikket går vildt op i veganske skønhedsprodukter – stærkt inspireret af Youtube, der om noget kan skabe en hype. Men det er ikke kun Youtube, der inspirerer til en sammensmeltning af fødevarer og skønhedsprodukter i øjeblikket. Det amerikanske skønhedsanalysefirma Mintel kalder denne trend, hvor skønhedsprodukter følger forskrifterne for fødevarer, for Gastronomia og hævder, at den kun vil vokse fremover. Veganere ønsker selvfølgelig ikke at smøre noget på huden, der indeholder ingredienser, de ikke vil spise, ligesom en ny halal-skønhedstrend så småt spirer frem (den skrev jeg om her<< og ja, selv Estée Lauder og Shiseido er med på denne). Interesserer du dig også for denne store skønhedstrend, så læs med i denne uge, hvor jeg tager fat i dét emne. Det gør jeg i samarbejde med Green People, som om nogen har disse ting på skønhedsprogrammet. Og altid har haft det. Rent faktisk startede det danske skønhedsmærke, der har stor succes blandt andet i England, fordi grundlægger Charlotte Vøhtz’s datter Sandra var stærkt plaget af hudeksem og kløe som barn. Det gav grobund for ikke kun Green People, men også en stor viden om kost og kosttilskud, som er en integreret og naturlig del af mærket. Det skriver jeg meget mere om næste gang, du klikker dig ind (sammen med en masse om gluten, amarant, sukker-ældning, artiskok-saft, frisk hudpleje og meget mere).
# Denne uges indlæg er lavet i samarbejde med Green People.
2 Kommentarer
Sisi
25. oktober 2016 kl. 11:06Spændende emne, og spændende mærke som jeg glæder mig til at høre mere om 🙂
Charlotte Torpegaard
25. oktober 2016 kl. 12:04Dejligt at høre, Sisi – jeg lover at gøre mig umage;)